mandag 9. mai 2011

Ledende tenkere og praktikere innen service innovasjon

Hvem er de ledende tenkerne og praktikerne innen service innovasjon? Hva mener de? Dette er en del av et arbeid jeg er i gang med sammen med Richard Cuthbertson fra Oxford. Innovasjon er et felt som forstås på mange måter og har mange modeller. I dette arbeidet forsøker vi å lage en syntese av de mange tankene som finnes og bygge et begrepsapparat på dette.
Vi gjør intervjuer med personer som Henry Chesbrough og David Teece, og av bedrifter som Intel og Autodesk. For å få bred innsikt vil vi intervjue tenkere og praktikere i andre deler av verden også.
Intervjuene har tre deler: først noe om personens syn på innovasjon; deretter hvordan hun eller han forholder seg til noen generelle innsikter om innovasjon, som hvilken feil er mest alvorlig i innovasjon. Den tredje delen består av 11 utsagn som intervjuobjektet sier mer enig eller uenig i, og forklarer hvorfor.
Vi har allerede fått en del svar noen en håndfull ledende tenkere og praktikere, og gjennom de kommende månedene kommer det flere.
Svarene, og videoopptak vil være tilgjengelige på en ny webside: http://www.innovote.org/ Tanken bak dette navnet er at bedriftene må innovere for å vinne kundene stemme - they need to innovate to win the customer vote.
Websiden lanseres i løpet av mai måned.
Jeg vil invitere deg, og alle andre interesserte til å si din mening om de 11 utsagnene som vi bruker i de nevnte intervjuene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.